Min allerførste blog – herinde i hvert fald..

Syntes at det var begyndt at krible lidt i fingrene for at begynde at skrive igen så tænkte, det var på tide at få mig en “ordentlig” blog. Har tidligere ført lidt blog på MySpace, men det blev ikke til det helt store, men nu må jeg prøve at holde det ved lige herinde 🙂

En af de fede ting ved at skrive blog er, at det er ligesom en klumme i en avis, hvor man kan komme ud med sine meninger – enten brokke sig himmelråbende over det ene og det andet eller fortælle om, hvor fantastisk noget er.

En ting som jeg egentlig gerne vil brokke mig over…eller i hvert fald tage op…er at jeg ikke forstår, hvorfor det er absolut forbudt at sidde alene på eksempelvis en café. Den uskrevne regel er jo, at man SKAL sidde minimum 2 styks ved bordet, ellers er man mærkelig. Og så er det bare, jeg spørger: “Hvorfor egentlig?” Tanken strejfede mig, da jeg forleden sad og ventede på min veninde på Dalle Valle. Hun sagde, at hun blev lidt forsinket, så jeg tænkte “Fint nok, så finder jeg da bare et bord til os i mellemtiden”, men så snart jeg satte mig ned, sendte folk mig blikke, ja nærmest medlindende blikke “Nååårh, sidder hun dér helt alene”. Det gjorde, at jeg blev lidt flov, og da tjeneren kom for at give mig menukort, sagde jeg højt: “Jeg skal bede om to – min veninde kommer lige om lidt!”

Jeg forstår på ingen måde, hvorfor det skal være sådan. Hvis jeg har spænet rundt og shoppet hele dagen inde på Strøget, kan jeg da sagtens have lyst til at sætte mig på Norden og få en lækker is-te og en hårdt tiltrængt pause. Men undlader for det meste at gøre det pga. førnævnte. Ærgerligt! Tror faktisk det har meget med danskernes mentalitet at gøre – hvis man sidder alene på en café i Frankrig, er det jo ikke spor ualmindeligt.

Nå, nu er det vist ved at være sengetid. Jeg har været på hyttetur med mit teater hele weekenden – og stod op kl. 9.00 i morges (efter 3 timers søvn) og løb 6 km. Skal lige siges at jeg blev lettere presset til det 🙂 Men fedt var det! Ufatteligt så meget energi man kan få af at bruge energi 😀

Vi læses ved!

Skriv et svar

