Den sjette sans

Så fik jeg skrive-abstinenser igen..

Har tit tænkt på at jeg virkelig er god til at læse folk. Behøver kun at tilbringe få minutter, ja måske endda sekunder med et andet menneske for at se, hvordan vedkommende er. Ikke for at lyde selvfed for det er på ingen måde hensigten, men det er bare en evne jeg har, eller hvad man skal kalde det. Kan da komme med et par eksempler..

For nyligt skulle jeg vente i længere tid i et indkøbscenter, hvor jeg aldrig havde været før, og hvor jeg forhåbentlig aldrig skal sætte mine ben igen. Pga. den lange ventetid besluttede jeg mig for at tage min computer frem og få tiden til at gå på den måde. Pludselig så jeg en fyr stå ikke så langt fra mig. Med et kom han gående direkte hen mod mig – lige dér tænkte jeg, at han sikkert var ude på at hugge min computer, da han så lidt mistænkelig ud, men i stedet stoppede han bare op og kiggede efter noget. Få øjeblikke senere gik han ind i Imerco med en mand og en kvinde. Tænkte ved mig selv at det ikke skulle undre mig, hvis han huggede noget derinde, og det tænker jeg normalt aldrig om mennesker. Lidt efter kom han så farende forbi mig med fuld knald på med en ekspedient fra Imerco lige i hælene…

Et andet eksempel på mit “menneske-kundskab” foregik faktisk så sent som i går, da jeg startede på et kursus i skuespilteknik. Vi gik i gang med en øvelse, hvor man skulle stå to og to og sige, hvad den anden person mindede én om…bare det første der nu faldt én ind. Og husk på at vi aldrig nogensinde havde mødt hinanden før – jeg sagde til fyren overfor mig, at han mindede mig om en skolelærer. Han grinede lidt, så jeg troede bare, at han syntes det var lidt morsomt. Da vi lidt senere havde en præsentationsrunde, viste det sig, at han rent faktisk var skolelærer 😀 Blev godt nok lidt overrasket! Og det var skam ikke, fordi han så pædagog-agtig ud med Fjällräven-rygsæk og islandsk uldsweater…han kunne lige så godt ligne en soldat eller noget helt andet.

Synes sådan nogle ting er ret pudsige og sjove, og det bekræfter mig bare i, at jeg må være bare lidt menneskekender 😉

Vi læses ved!

Skriv et svar

